Fonds voor Jonge Kunstenaars

Onze doelstelling  Bekijk projecten

Stichting Ramses Shaffy

Ramses Shaffy was een man van nieuwe, avontuurlijke initiatieven die bestaande kaders en genre-indelingen doorbrak. Origineel, levenslustig en vitaal. Zo klinken ook zijn liedjes. Daarom inspireert hij nog steeds jonge mensen en levert zijn werk nog altijd geld op.

Ramses Shaffy stierf kinderloos en zonder familie. Zijn laatste wens was dat zijn bezittingen en de toekomstige royalty’s naar jonge kunstenaars zouden gaan. Daartoe had hij al bij zijn leven een stichting opgericht, de Stichting Ramses Shaffy Fonds Voor Jonge Kunstenaars (hier verder RSF genoemd) Na Ramses’ overlijden kwam de stichting tot leven.

Op 19 juli 2010 ontving de Stichting RSF de culturele ANBI status, met terugwerkende kracht vanaf 1 december 2009. Ze is dus een goed doel geworden. Ook legaten en giften kunnen dus inkomsten genereren.

Hoe kunnen we de jonge kunstenaars het beste steunen?

De stichting maakt zich sterk voor de duurzame instandhouding van de naam en de bekendheid van Ramses Shaffy, zijn nalatenschap en cultureel erfgoed. Het oorspronkelijke doel waarmee Ramses Shaffy de stichting heeft opgericht, is daarbij leidend.

De activiteiten zullen zoveel mogelijk in de sfeer en de geest van Ramses Shaffy en zijn persoon blijven. Zij richten zich dus ook met voorkeur op de terreinen waarop Ramses werkzaam was, met name muziek, theater, film en beeldende kunst.

Uitgebreide documentatie over het leven en werk van Ramses Shaffy is te vinden op de officiële site www.shaffy.nl.

Uitgelichte projecten

Maarten Heijmans in het Ramses Shaffy T-shirt

Ramses T-Shirt te koop!

Deze T-shirts zijn speciaal gemaakt door het Ramses Shaffy Fonds, ter ere van Ramses’ 90ste geboortedag. Bestel ze nu! De opbrengsten worden ingezet om jonge kunstenaars te kunnen ondersteunen.

Bekijk project

Ramses Shaffy Huis

Zorgcentrum voor oudere kunstenaars met een podium voor jonge kunstenaars. De Stichting gaf om niet een licentie voor het gebruik van het merk Ramses Shaffy voor het huis.

Bekijk project